niedziela, 9 czerwca 2013

Podstawy ekonomii - zajęcia praktyczne

Trza se radzić, rzekł góral, zawionzujonc buta glizdom.

Akurat rozglądałem się za wydawnictwami dotyczącymi podstaw ekonomii (klasycznie, mikro- i makroekonomia w jednym wykładzie), ale z ćwiczeniami i zadaniami. Sam mam w domu dwa zgrabnie napisane podręczniki, ciekaw byłem za to, jak wyglądają ćwiczenia do nich.
I znalazłem - nie tylko odwołanie do klasycznego już tytułu wydanego przez PWN, ale i do Doca, który zmyślni studenci spreparowali własnym przemysłem. Jak zobaczyłem w Google'u rozszerzenie Doc, już wiedziałem, że to pirat, ale zawartość mną wstrząsnęła. Otóż PWN umieszcza w swojej czytelni ibuk.pl także wersje elektroniczne. Można je wypożyczać na pewien czas, ale nie da się ich kopiować, za to można czytać w specjalnym czytniku iLibrary Reader.

Co zatem zrobili studenci? Ktoś kopiował Printscreenem ekran po ekranie, łącznie z paskami aplikacji i Windows, a następnie wklejał do Worda. Ćwierć tysiąca ekranów, jeden po drugim, po czym całość (40 mega) została wrzucona do Internetu. Nawet naszemu kopiście nie chciało się wypreparować samego tekstu, tylko wrzucił, jak leci. Wręcz ze znakiem wodnym ibuk.pl.

Komfort czytania czegoś takiego jest koszmarny, ale czego nie zrobi student, by oszczędzić 40 złotych na publikacji. W końcu to kilkanaście piw. To podstawy ekonomii :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń od 27 sierpnia 2013

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Mój Twitter