niedziela, 7 października 2012

Ubóstwo w Polsce

Walka polityczna w Polsce ma to do siebie, że strony posługują się mniej czy bardziej precyzyjnymi danymi. Moje doświadczenie z dyskusji w Internecie mi mówi jednak, że wiedza o faktach jest dość skromna.

Jednym z najbardziej zapalnych punktów jest stan zamożności/ubóstwa w Polsce. Informacje o tym są wykorzystywane w roli maczugi, często w sposób urągający obiektywnej wiedzy. Zatem polecam opracowanie Głównego Urzędu Statystycznego zatytułowane "Ubóstwo w Polsce w 2011 r. (na podstawie badań budżetów gospodarstw domowych)"

http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/WZ_ubostwo_w_polsce_2011.pdf

To 18-stronicowy dokument zawierający informacje metodologiczne oraz dane statystyczne - jeśli chcesz się zaopatrzyć w argumenty w dyskusjach, polecam zapoznanie się z nim, a najlepiej pobranie na dysk.

Niestety, doświadczenie z dyskusji mówi mi też, że posługiwanie się twardymi danymi w niejednej sytuacji niczego nie daje, bo "GUS kłamie i jest na pasku krwawego reżimu Tuska". Na to nie mam już wpływu, polecam jednak posługiwanie się tym tam, gdzie ludzie wykazują jakąś skłonność do myślenia i akceptowania faktów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń od 27 sierpnia 2013

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Mój Twitter