piątek, 16 maja 2014

Płaca minimalna - kto o nią dba

PiS, SLD i związki zawodowe nieustannie wytykają bardzo niski poziom płacy minimalnej i domagają się jej podnoszenia. Przejrzałem zatem dane OECD i sprawdziłem, jak się ma płaca minimalna do średniej oraz mediany płac w okresie od 2000 do 2012 roku.

Wyniki są zaskakujące. Za rządów AWS relacja płacy minimalnej do średniej i do mediany rosła, za SLD najpierw wzrosła, a potem spadła, za PiS wyraźnie spadła, a za rządów PO mocno wzrosła, odpowiednio o ponad 5 i prawie 7 punktów procentowych. Wynika z tego jednoznacznie, że najbardziej o niepozostawanie gorzej zarabiających z tyłu zadbała oskarżana o niewrażliwość na sprawy społeczne Platforma Obywatelska.

Źródło: https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=MIN2AVE

mx3E08E

I jeszcze nominalny poziom płacy minimalnej, wg Wynagrodzenia.pl:

mx3A62D

1 komentarz:

  1. Mnie cieszy przede wszystkim to że płaca minimalna w 2019 roku po raz kolejny wzrosła. Nadal jest jednak zbyt niska w mojej opinii, widać jednakowoż progres porównując z poprzednimi latami.

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń od 27 sierpnia 2013

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Mój Twitter