piątek, 27 września 2013

Microsoft Excel - panuj nad wykresami

Kilka miesięcy temu nagrałem screencast zatytułowany "Microsoft Excel - panuj nad wykresami". Przypominam go tutaj z okazji zbliżającego się roku akademickiego - studenci to akurat grupa zawodowa szczególnie często posługująca się arkuszami kalkulacyjnymi, a Excelem w szczególności. Prezentacja danych to dziś wręcz sprawność cywilizacyjna na studiach, zarówno w naukach przyrodniczych, jak i społecznych, jak zwłaszcza nauki ekonomiczne.

Zrozumienie technik Excela jest tu niezbędne, a z doświadczenia wiem, że to potężne narzędzie potrafi onieśmielić wiele osób (kłopoty znajomych są tu moją motywacją) - chyba większość użytkowników ogranicza tworzenie wykresów do najbardziej elementarnych technik, zwykle gotowców.

W screencaście staram się wytłumaczyć logikę tworzenia wykresów, pokazać wyraźnie trzy etapy tego procesu i odpowiadające im narzędzia. Czy mi się to udało, nie mnie oceniać, tym niemniej jest duża szansa, że zainwestowanie 12 minut w uważne obejrzenie tego filmu pozwoli zrozumieć, o co tu chodzi, a oszczędzić też dziesiątek godzin pracy i zbędnej frustracji. Zrozumienie pozwala zapamiętać, a odwrotna zależność nie jest prawdziwa. Nagrywając screencast, posługiwałem się jedną z dwóch najpopularniejszych dziś wersji Excela, 2007.

Oryginalny film ma wymiary 1280x720 px, maksymalną rozdzielczość 720p (HD), którą warto włączyć. Polecam jak największy interfejs w YouTube.

Bezpośredni link: https://www.youtube.com/watch?v=jk09uMp9-uc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń od 27 sierpnia 2013

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Mój Twitter